Reisblog Webdy

Bispinger Heide - Bispingen

Dit jaar is onze keuze gevallen op een vakantiebungalow van Center Parcs in Duitsland. Het park heet Bispinger Heide. De bungalow ligt zo'n 4,5 uur rijden vanuit Oudewater en dat is ver genoeg rijden met onze jongste zoon Ruben van 6 maanden. Bispingen is een gemeente in de Duitse deelstaat Nedersaksen en ligt in de Lüneburger Heide.

De routekaart kunt u terugvinden door bij de betreffende dag op dit icoon te klikken.

Maandag 2 september 2013
Oudewater - Bispingen (460 km)

Vandaag gaan we op vakantie naar Center Parcs Bispinger Heide. Onze eerste vakantie met z'n vieren. Ruben is bijna 6 maanden oud. We rijden via de A12, A27, A28, A1 Nederland uit. Op de A12 lopen we direct vertraging op doordat we direct midden in een file terecht komen. In Duitsland volgen we de E30 tot Hannover. We hebben hiervoor gekozen omdat er rond Bremen veel baustellen zijn. Na Hannover volgen we de 7 tot aan afrit Soltau-Ost. Na het verlaten van de snelweg is het nog zo'n 10 minuten binnendoor rijden tot aan Bispingen.Bij aankomst kunnen we direct inchecken en rijden naar de kinderbungalow 709 toe om de auto uit te laden. Na het uitladen maken we het gezellig in huis.We zetten het babybedje van Ruben op maar deze blijkt stuk te zijn. We wandelen naar de receptie om dit te melden en het wordt z.s.m. gemaakt. Maar om 18.30 uur hebben we nog niemand gezien. Wendy gaat informeren bij de infobalie, er wordt gebeld en voordat Wendy terug is bij de bungalow, hebben ze al een compleet nieuw babybed opgezet. Ruben kan eindelijk gaan slapen. Lucas gaat onder de dekens in zijn "Zirkus" stapelbed. Hij vindt zijn slaapplek voor de komende 2 weken geweldig.

Dinsdag 3 september 2013
Bispingen

Jawel! We gaan naar het zwembad. Lucas is er de hele heenreis in de auto vol van geweest en nu is het zover. Het park heeft een mooi Aquamundo. Het kinderbad heeft 2 glijbanen. Lucas is veel vrijer in het water dan vorig jaar. We moeten hem nu extra in de gaten houden. Ruben maakt vandaag zijn eerste duik in het zwembad. Hij vindt het heel leuk. Het Nijntje zwembandje vindt hij geweldig. Hij laat zich lekker relaxt rond dobberen in de zwemband. In de middag doen we boodschappen in Bispingen. Er zijn 3 supermarkten dus keuze alom.

Woensdag 4 september 2013
Bispingen

Vandaag zijn we de hele dag op het park. We doen rustig aan en genieten van het grote zwembad.

Donderdag 5 september 2013
Bispingen - Wild Park Lüneburgerheide (25 km)

Op een half uur rijden van Bispingen ligt het Wild-park Lüneburger Heide. Het is vandaag mooi weer dus daar maken we gebruik van. We vermijden de A7 en rijden binnendoor naar het park. Het Wild park is mooi aangelegd. Het ligt in de bossen en is erg uitgestrekt. De langste wandeling in het park is circa 2 uur en is zeker te doen met kinderen. Er is veel gelegenheid om tussendoor uit te rusten op de vele banken of je kinderen te laten spelen op de speeltoestellen. Het is zeker de moeite waard om dit wild-park te bezoeken. Na de wandeling sluiten we de dag op het wildpark af met een Greifvogel Flugshow. De roofvogels vliegen soms rakelings langs je hoofd. Aan het einde van de dag doen we inkopen bij de Edeka. Een grote supermarkt met een bakker en slagerij.
26 graden

Vrijdag 6 september 2013
Bispingen

We blijven een dagje op het park. Zwemmen mag natuurlijk niet op het programma ontbreken. 's Middags genieten we op het terras van de zon. Het is lekker warm vandaag.
29 graden

Zaterdag 7 september 2013
Bispingen

Lucas wil dolgraag naar het zwembad dus we gaan 's morgens eerst met z'n allen zwemmen. Lucas is helemaal weg van de wildwaterbaan op het park. Helaas is die vandaag dicht dus gaat hij met papa van een 35 meter lange glijbaan. Ook dit vindt hij geweldig. We zullen deze week nog vaak van de lange glijbaan af moeten. Verder genieten we vandaag nogmaals van de zon. We moeten immers pakken wat we pakken kunnen
28 graden

Zondag 8 september 2013
Bispingen

De ochtend begint zonnig maar als we uit het zwembad komen, spettert het. Het blijft regenen en Lucas is erg moe van al het zwemmen dus we blijven 's middags in de bungalow.
20 graden

Maandag 9 september 2013
Bispingen

De hele nacht heeft het geregend en het houdt niet op. We blijven vandaag in de bungalow... lekker relaxen. Even de verlenging van de bungalow regelen want Center Parcs kan niet omgaan met het boeken van 2 achtereenvolgende weken (???). De schoonmaakster stond om 10.30 uur op de stoep maar kon gauw weer vertrekken. In de namiddag wordt het droog en we besluiten om buiten de deur te gaan eten. Op het park zit Il Giardino, een Italiaans restaurant. We eten er heerlijk. We zij net weer in de bungalow en het begint opnieuw hard te regenen.
15 graden

Dinsdag 10 september 2013
Bispingen - Hamburg / miniatur wunderland (62 km)

We gaan naar Hamburg. Dt ligt ongeveer 50 minuten rijden van Bispingen. In Hamburg heb je het Miniatur Wunderland. Bayern, Zwitserland, Oostenrijk, Hamburg en Scandinavië zijn in het klein nagebouwd. Door alle miniaturen lopen treinbanen met honderden treintjes. Regelmatig wordt het licht gedimd zodat je de miniaturen ook in het donker kunt bewonderen. Het is zeker de moeite waard om dit te bekijken. Ze zijn inmiddels gestart met de bouw van Italië. Dit is pas in 2015 klaar. Na dit bezoek rijden we naar het centrum en kopen in Karstadt een cadeautje voor Lucas en Ruben. We gaan deze week nog een keer naar Hamburg om het centrum te bezichtigen.
14 graden

Woensdag 11 september 2013
Bispingen

We genieten de hele dag op het park en relaxen lekker.

Donderdag 12 september 2013
Bispingen

We zwemmen vandaag en doen boodschappen in Bispingen. In de loop van de dag breekt de zon weer door.
20 graden

Vrijdag 13 september 2013
Bispingen - Hamburg / centrum (63 km)

Het is mooi weer dus we gaan vandaag nog een dagje naar Hamburg. We parkeren in het centrum (Europa passage). Dit kost maximaal 12 euro per dag (daar kan Amsterdam een voorbeeld aan nemen). Je zit ook direct midden in het centrum met de vele winkels en kaufhofen. De mönbergestrasse heeft de bekendste winkels zoals H&M, Esprit, C&A, Adidas, etc. In de zijstraten zitten leuke boutiques. We lunchen bij Mio. Je hebt zicht op de rondvaartboten die vanaf het water vertrekken/aankomen. Ze hebben een groot terras waar we van de zon kunnen genieten. Na de lunch lopen we nog wat door de stad. Lucas is moe en om 14.30 uur besluiten we om terug te rijden naar Bispingen.
21 graden

Zaterdag 14 september 2013
Bispingen

ucas is gisteravond ziek geworden. Hij heeft 39 graden koorts. We blijven vandaag in de bungalow. Wendy en Ruben maken samen nog een wandeling naar het marketdome zodat we vanavond wat te eten hebben. In de avond is Lucas alweer wat opgekapt. Hopelijk kunnen we morgen de vakantie leuk afsluiten. Even de nacht afwachten.

Zondag 15 september 2013
Bispingen

Lucas is weer beter en we kunnen vandaag de vakantie leuk afsluiten. En wat gaat het worden..... het zwembad! De kinderen genieten volop van het zwembad. In de middag gaan we naar de bungalow. We pakken alvast een meeste spullen in. 's Avonds eten we weer bij Il Giardino. Het smaakt weer heerlijk.
18 graden

Maandag 16 september 2013
Bispingen - Oudewater (460 km)

We ontbijten in de bungalow en rijden omstreeks 9.00 uur weg uit Bispingen. We rijden dezelfde route als de heenreis maar nu natuurlijk omgekeerd. De vakantie zit er weer op.

Vakantiepark Bispinger Heide in Bispingen

foto bungalow Bispingen
plattegrond bungalow Bispingen

BS439: Premium Kindercottage (4 persoons)