Reisblog Webdy

Weekend Disneyland Parijs

Op 10 december 2015 zijn we 12,5 jaar getrouwd en als verrassing voor de kinderen gaan we naar Disneyland Park in Parijs. We verblijven deze dagen in het Explorers Hotel. Het hotel ligt in de wijk Magny-le-Hongre, op slechts 2 km van het attractiepark Disneyland Parijs. Het familiehotel biedt een gratis pendeldienst naar het attractiepark waardoor je de auto niet hoeft te gebruiken.

De routekaart kunt u terugvinden door bij de betreffende dag op dit icoon te klikken.

Vrijdag 8 december 2017
Oudewater - Parijs (470 km)

Na de ochtendspits vertrekken we uit Oudewater op weg naar Disneyland Parijs. Lucas en Ruben zijn helemaal enthousiast en kunnen niet wachten totdat ze op de bestemming zijn. Eerst moeten we nog een paar uurtjes rijden. We rijden via de A12, A20 en A16 België binnen. In België pakken we de E19 en E17. Bij de grensovergang van België naar Frankrijk is er een verscherpte controle. We gaan even in de remmen en rijden langzaam langs gewapende politiemacht. Na de grensovergang vervolgen we de A1, A104 en D934. Na ruim 4,5 uur rijden we op de A104 is het erg druk. We merken dat we in de buurt van Parijs zijn. We hebben wat oponthoudt maar gelukkig duurt het niet al te lang. In de loop van de middag zijn we bij het Explorers Hotel Disneyland en kunnen we direct inchecken. We laden onze koffers uit en gaan naar de kamer. Lucas en Ruben zijn dolenthousiast want we hebben een piratenkamer! Het is vechten om het beste plekje in het piraten-stapelbed. De kamer is compact maar we zullen toch niet veel op de hotelkamer zijn want de meeste uren zullen in Disneyland worden doorgebracht. We gaan het hotel even verder verkennen want er is nog een Aquapark en een binnenspeeltuin. Na het zien van "Het wrak van de boef van de zeven zeeën" gaan ze helemaal los. Het is een trainingsplaats voor jonge ontdekkingsreizigers. We gaan ook kijken bij het Aquapark. Dit is het zwembad van het hotel met 3 glijbanen en een piratenschip met een hele grote stortbak. Na dit gezien te hebben, willen ze direct zwemmen. Dit gaan we ook doen want het is de vraag of we de komende dagen daar nog tijd/zin in hebben. We hebben veel plezier. We eten wat in het hotel en gaan vroeg slapen. Morgen wordt het een lange dag.
2 graden

Zaterdag 9 december 2017
Disneyland Park

Jawel, het is zover. We gaan vandaag naar Disneyland Park. Na het ontbijt kleden wij ons warm aan. De zon schijnt maar de mutsen, sjaals en handschoenen zijn geen overbodige luxe want er staat een koude wind. Vanaf het hotel rijdt er een gratis pendeldienst naar het park. De auto kan dus lekker blijven staan. Het enige nadeel is dat het wel oorlog lijkt als de bus voorrijdt en de deuren open gaan. We hebben gelukkig nog staanplaatsen. De bus is in 10 minuten op het busstation nabij Disneyland. Vanaf het busstation is het ongeveer 5 minuten lopen naar de ingang. Er is een uitgebreide security check met metaaldetectorpoortjes en de tassen moeten door een scan. We zijn redelijk snel binnen. We gaan als eerste naar Fantasyland. In dit gedeelte van het park zitten heel veel attracties voor onze kinderen. Het is zaterdag en het is best druk in het park. We moeten het langst bij de attractie Peter Pan wachten (ruim 1,5 uur) maar het is de moeite waard (wel is de rit kort). Door de drukte lukt het ons om deze dag alleen Fantasyland te doen. We hebben alleen "It's a small world" niet kunnen doen want de wachtrij was erg lang. We besluiten om deze maandagochtend als eerste te doen. Om 17.00 uur is de lichtparade. Voor die tijd duiken we nog paar soevenierswinkels in en mogen Lucas en Ruben een Disney knuffel uitzoeken. Lucas koopt Mickey en Ruben gaat voor Minnie. De kinderen zijn moe en willen niet op de parade wachten. We zetten toch onze zin door want dit mogen ze niet missen. Ze kijken hun ogen uit want het is een fantastische parade. Na de parade besluiten we om richting de pendelbus te lopen want Lucas en Ruben hebben hele moeie benen. In de bus hebben zij in ieder geval een zitplaats. In het hotel rusten we even uit op de hotelkamer en gaan daarna een pizza eten in het hotel. Lucas en Ruben krijgen weer energie en spelen nog even in het wrak van de boef van de zeven zeeë. Hierna gaan we naar onze hotelkamer. Lucas en Ruben duiken in bed en wij doen onze voetjes omhoog want die hebben rust nodig.
3 graden

Zondag 10 december 2017
Walt Disney Studio Park

Vandaag 12,5 jaar getrouwd! Een bijzondere dag om samen met onze zoons Lucas en Ruben te vieren. De dag begint helaas regenachtig. Hierop zijn we voorbereid want de regencapes zijn ook mee. Na het ontbijt stappen we in de pendelbus en gaan we vandaag naar Walt Disney Studio Park. Bij de security check hebben we een probleem. Ze zien een zakmes in de rugzak zitten en die mag niet mee naar binnen. Gisteren zat die er ook in maar toen geen probleem. Er zit niks anders op dan de zakmes in te leveren. Het lijkt rustig in Walt Disney Studio Park. We lopen als eerste naar Ratatouille maar daar staat toch al een hele lange rij. We besluiten om eerst andere leuke attracties te gaan doen voordat we in een lange rij gaan staan. Na een aantal attracties gaan we naar een stuntshow. McQueen is aanwezig. Coole stuntauto's en motoren. Na de stuntshow doen we de Studio tram tour "Behind the magic". We zien allerlei auto's, attributen die in film zijn gebruikt maar daarnaast ook nog een special effect uit een film. Verder bezoeken we nog een poppenshow met Mickey, Minnie, Goofy, Donald, Katrien. Lucas vond ook het bezoek aan Stitch Live geweldig. Een interactieve show waarin Stitch de hoofdrol speelde. Lucas lag soms dubbel van het lachen. Na Stitch zien we buiten op het plein nog Sing-a-long met natuurlijk Mickey, Minnie en Goofy. We zingen met z'n allen de kerstliedjes mee. Lucas en Ruben geven aan dat ze moe zijn en de dag loopt ook al ten einde. We gaan terug naar het hotel en vieren onze 12,5 jarig huwelijk met champagne. 's Avonds gaan we met z'n allen in het hotel eten. Er is een uitgebreid buffet met voor-, hoofd- en nagerechten. Na het eten duiken de kinderen onder de wol en wij kletsen nog even gezellig na.

's Avonds lezen we op internet dat er code rood in Belgie en Nederland is afgegeven i.v.m. hevige sneeuwval. Er wordt geadviseerd om niet de weg op te gaan. We kijken op de tv zender BVN naar het nieuws en de beelden voorspellen niet veel goeds. Lucas en Ruben hebben dinsdag een extra dag vrij i.v.m. een lerarenstaking op school. Andreas is altijd roostervrij op dinsdag. We besluiten dus om te informeren of we de hotelkamer nog een dag kunnen bij boeken. Dat is geen probleem. Wendy neemt contact op met haar werk en ook daar maken ze geen bezwaar. We maken van de nood een deugd en plakken er morgen nog een hele dag Disneyland park aan vast. De kinderen zullen morgenochtend met dit bericht geen moeite hebben.
5 graden

Maandag 11 december 2017
Disneyland park

Vandaag dus een hele dag in Disneyland Park (i.p.v. een halve dag). We gaan als eerste naar It's a small world. Geen rij dus we kunnen zo in de attractie stappen. Lucas en Ruben vinden het zo mooi dat ze nog een keer willen. Geen probleem. Even uitstappen, omlopen en vervolgens weer instappen. Dat is nog eens een luxe. Na deze attractie gaan we Discoveryland. Eerst doen we de Buzz lightyear Laser blast. De kinderen vonden het een geweldige attractie. Hierna Orbitron waar Andreas een beetje duizelig van werd. Bij Autopia valt er weer wat regen maar dat drukte de pret niet. Lucas en Ruben vindt het leuk om zelf een benzine auto te besturen. Vervolgens gaan we naar de Star tours. Dit was echt te gek. Je zit helemaal vast met een beugel en het lijkt net of je daadwerkelijk in een starwars film zit. Je beweegt heen en weer met je stoel. Na deze tour gaan we de meeste attracties gehad en pakken de trein bij Discoveryland station en stappen bij Fanatasyland station uit. Vanuit hier lopen we naar Adventureland en lopen door de Alladin passage. De meeste attracties in Adventureland spreken ons niet aan dus we lopen terug naar de Princess promenade aan de Main street USA. Hier komen we de kerst parade tegen die we uiteraard niet overslaan. We hebben alle attracties die we met de kinderen wilden doen in Disneyland park gehad. Rest ons alleen nog de attractie Ratatouille in Walt Disney Studio Park waar gisteren een hele lange rij stond. Bij aankomst staat er een rij maar niet zo lang meer als gisteren. We sluiten aan in de rij. Na een half uurtje komt het bericht dat de attractie tot nadere orde wordt gesloten (storing). Een groot aantal mensen gaat uit de wachtrij. Wij besluiten nog te blijven staan. Uiteindelijk gaat de attractie weer open. Eindelijk, we zijn aan de beurt!. De attractie is geweldig. We zitten in een karretje met een 3d bril op. We zitten Ratatouille achterna en dan opeens stop de attractie. De lichten gaan aan en er wordt opgeroepen dat er weer een storing is en we rustig moeten blijven zitten. Na een kwartier worden we helaas uit de attractie gehaald en lopen we "behind the scenes" terug naar de uitgang. We krijgen een fastpass voor als de attractie het weer gaat doen. De vraag is hoelang duurt dat nog. Aangezien de attractie al twee keer achter elkaar uitgevallen is, besluiten we om niet meer te wachten. Helaas. We hebben nog wel een excuus om weer een keer terug te komen. We vragen aan de kinderen of ze nog ergens in willen. Ze zijn er moe en besluiten met z'n allen dat we Disneyland Park en Walt Disney Studio Park voor gezien houden. We lopen nog een laatste souveniers winkel binnen en de kids mogen nog een kleine Disney knuffel uitzoeken. Ruben wilde een Finding Dory knuffel maar die hebben ze niet. Dus koopt hij een Mickey. Lucas besluit om Pluto te kopen. Nu komt ons weekend toch echt ten einde. We hebben 3 volle dagen genoten van alle leuke attracties, parades en optredens. Een geweldig weekend om nooit te vergeten!
3 graden

Dinsdag 12 december 2017
Disneyland Parijs - Oudewater (556 km)

De koffers zijn gepakt. Na het ontbijt tanken we de auto even vol om daarna richting Nederland te rijden. Het zonnetje schijnt heerlijk maar het is nog wel koud. Vooraf hebben we de file-informatie geraadpleegd en het is erg druk rond Parijs. We hebben de gehele dag de tijd dus we rijden terug via Reims (A4) om hierna de A26 en de E17 richting Lille te pakken. Rond Lille wordt de omgeving witter en witter. Na Lille vervolgen we de E17 richting Antwerpen. De wegen zijn vandaag goed te bereiden dus achteraf hebben we de juiste beslissing genomen om een dag later naar Nederland terug te keren. Na Antwerpen rijden we via de E19, A16, A20, A12 naar Oudewater. We zijn weer veilig thuis gekomen.
10 graden

Hotel

foto hotel foto hotel foto hotelkamer

Explorers Hotel Disneyland Parijs
50 avenue de la Fosse des Pressoirs
77700 Magny-le-Hongre, Frankrijk
Tel : (+33) 01 60 42 60 00
Email: paris.reservations@explorershotels.com

Informatie over hotelkamer 8701

Een hotelkamer met een tweepersoonsbed en een stapelbed (22m2) in piratenstijl. Badkamer met een kleine ligbad en douche (in ligbad). Separate toilet. Tv met satelietzenders. De hotelkamer is erg compact. Het hotel heeft genoeg faciliteiten waardoor je de hotelkamer alleen maar gebruikt om te slapen. Het hotel heeft een goede gratis busverbinding naar Disneyland Park