Reisblog Webdy

Stedentrip Rüdesheim

In de plaatselijke krant zien we een stedentrip naar Rüdesheim staan. Rüdesheim ligt aan de rijn en middenin de wijnstreek. We twijfelen geen moment een boeken dit weekendje weg.

Vrijdag 28 juli 2006
Oudewater- Rüdesheim

Na aankomst bij het hotel lopen we naar het centrum. Het bekendste straatje is wel De Drosselgasse, een steil omhoog lopend steegje, vol souvenirwinkels en terrassen. In het centrum bevindt zich ook een kabelbaan die je boven naar de berg brengt. Vanaf de berg kan je door de wijngaarden een mooie wandeling naar beneden maken. Wij gaan echter de Adlerwarte bezoeken. Hier hebben we verschillende roofvogels. Na het bezoek nemen we de kabelbaan weer terug naar beneden. We zien toch maar af van de wandeling naar beneden. Het is toch wel een eind lopen. We gaan liever ergens op een terrasje wat drinken. Er zijn genoeg restaurants dus vanavond vinden we een leuk tentje om iets te eten.

Zaterdag 29 juli 2006
Rüdesheim en Rüsselheim

Vandaag gaan we naar de fabriek van Asbach Uralt. We hadden gehoord dat ze je hier het gehele proces van het maken van deze "cognac" laten zien. Helaas was het niet meer zo dat je echt de fabriek in ging. Je krijgt d.m.v. een film het gehele proces te zien. Daarna loopt je nog door een ruimte waar je verschillende machines/ketels ziet die gebruikt worden tijdens het produktieproces. Hierna kom je uit in een winkel waar je de diverse Asbach produkten kan kopen. Na het bezoek aan Asbach rijden we door naar Rüsselheim. In Rüsselheim staan de Opelfabrieken. Aangezien we al een paar jaar Opel rijden, lijkt het Andreas leuk om even een kijkje te gaan nemen. De fabrieken zijn niet open voor publiek. Het is wel een enorm terrein waar we heel veel Opels zien staan. We rijden nog even door het stadje om vervolgens terug te keren naar Rüdesheim. Hier genieten we nog even van het mooie weer.

Zondag 30 juli 2006
Rüdesheim - Oudewater

Het weekendje Rüdesheim zit er alweer op. We ontbijten lekker in het hotel en hierna rijden we weer rustig aan terug naar Oudewater.