Reisblog Webdy

Stedentrip Frankfurt (IAA)

Andreas wil graag een keer naar de IAA in Frankfurt. Dit jaar wordt hij weer gehouden dus hebben we 2 overnachtingen het in Holiday Inn Express Frankfurt City Hauptbahnhof geboekt. Het hotel ligt centraal ten opzichte van de Messe en het centrum. Beiden liggen op circa 15 minuten lopen van het hotel.

Donderdag 22 september 2011
Oudewater - Frankfurt (435km)

We brengen onze zoon naar opa en oma en rijden om 8.30 uur weg uit Woerden. Via de A12, 3, 66 en 648 rijden we na ongeveer 4 uur Frankfurt binnen. We verblijven in het Holiday Inn Express en we kunnen direct inchecken. De auto kunnen we kwijt in de parkeergarage van het hotel. De hotelkamer ziet er mooi uit. We gaan direct op stap en lopen naar het centrum van Frankfurt. Vanaf het hotel is het ongeveer 15 minuten lopen. We lunchen op de Römerberg en hierna lopen we naar de Eiserner Steg. Vanaf deze brug heb je een mooi uitzicht over de Main. Daarnaast hangen er aan deze brug heel veel slotjes met namen van geliefden erop. Een leuk gezicht om te zien. Vanaf deze brug lopen we naar de Zeil. De Zeil is de belangrijkste winkelstraat van Frankfurt en is autovrij. Alle grote merkketens zijn aanwezig. Aan een dag shoppen heb je zeker niet genoeg. De luxe winkelstraat Goethestrasse sluit aan op de Zeil. De ene na de andere porsche of dikke auto rijdt deze straat in. Vlakbij de Goethestrasse staat das Alte Oper. 's Avonds eten we bij Maredo in de "Fressgass". De straten Grosse Bockenheimer Strasse en Kalbächer Gasse worden in Frankfurt Fressgass genoemd. Het is de "culinaire mijl" in het centrum van Frankfurt. Nergens vindt u zoveel restaurants, bars en delicatessenwinkels bij elkaar.

Vrijdag 23 september 2011
Frankfurt (IAA)

Vandaag staat de IAA Frankfurt op het programma. Vanaf het hotel is het circa 15 minuten lopen. We zijn even na 9.00 uur bij de Messe. De duitsers zijn er helemaal op voorbereid. Enorm veel kassa's dus we worden direct geholpen en kunnen snel naar binnen. Het is even zoeken waar we welke hal we willen. Er zijn in het totaal 11 hallen. We lopen en lopen en lopen, auto's kijken en erin zitten, tot we om 16.30 uur bijna niet meer kunnen lopen. We hebben bijna alles gezien. Een ding is zeker, de autorai is niks vergeleken bij de IAA Frankfurt. We rusten op het middenplein van de IAA even uit. We moeten straks nog eten maar het centrum is vanaf de Messe toch "ver" lopen. Net buiten de Messe zien we Restaurant Cucina Mediterraneo. Het restaurant ziet er gezellig uit en heeft een terras. We genieten eerst buiten van de zon. Nadat de zon achter de gebouwen is verdwenen, gaan we naar binnen om te dineren. Het smaakt ons goed. Hierna slenteren we terug naar ons hotel waar ons bedje heerlijk aanvoelt.

Zaterdag 24 september 2011
Frankfurt - Oudewater

We hebben gisteren erg veel gelopen. We doen het 's morgens rustig aan. We ontbijten uitgebreid en hierna laden we onze auto in. We zijn te moe om in het centrum te gaan winkelen. We rijden rustig terug richting Nederland. Net voor de Nederlandse grens verlaten we de snelweg om te gaan lunchen in Emmerich. We vinden een terrasje (Hof van Holland) dat uitzicht heeft op de Rijn. Het is heerlijk weer dus we genieten volop van de zon. Na de lunch rijden we terug naar Woerden om onze zoon op te halen. Hij is blij ons weer te zien. We eten bij opa en oma en hierna is het tijd om naar Oudewater te rijden en Lucas naar bed te brengen.